Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 13 kwietnia 2024, 10:00

Warcraft II: Tides of Darkness – „daleka od taniego dydaktyzmu pseudohistorycznych symulacji”. 10 najlepszych gier 1995 roku

Spis treści

Data premiery: 9 grudnia

Producent: Blizzard Entertainment

Gatunek: RTS

Platformy: PC, Mac OS

Bardzo mocną stroną Warcrafta 2 jest grafika w rozdzielczości SVGA. Wydaje się, że niemożliwością było stworzenie świata tak wyraźnego i tak pięknego. Znane z C&C plamy i przecinki imitujące sprzęt i żołnierzy zostały zastąpione wspaniałymi postaciami, którym nawet można liczyć pióra na hełmach.

Warcraft 2 stanowi obok Command & Conquer znakomitą kompilację technicznych i myślowych możliwości wszystkich dotychczas wydanych gier, wnosząc równocześnie wiele nowych rozwiązań. Stanowi ona typ gry strategicznej skierowanej do bardzo szerokiego grona odbiorców, dalekiej od taniego dydaktyzmu pseudohistorycznych symulacji. Jej bogactwo w warstwie treści, obsługi i możliwości z pewnością przyciągnie wielu graczy.

Recenzja gry Warcraft II: Tides of Darkness, „Secret Service” nr 32, ocena 95/100

Generalnie unikam wstawiania sequeli do topek 10 gier z każdego roku lat 90., ale czasem robię wyjątki. I Warcraft II chyba dobrze się na taki wyjątek nadaje. Jeśli ktoś mógł stanąć ze studiem Westwood i jego Command & Conquer do równej walki w pojedynku na najlepszego RTS-a, to był to tylko Blizzard i jego Warcraft. Strategia czasu rzeczywistego w realiach fantasy okazała się równie czarująca i wciągająca jak ta osadzona na obcej planecie czy prezentująca współczesną wojnę na naszym globie.

Zostało jeszcze 47% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Lara i Duke wstrząśnięci, nie zmieszani - 10 najlepszych gier 1996 roku
Lara i Duke wstrząśnięci, nie zmieszani - 10 najlepszych gier 1996 roku

Kontynuujemy naszą podróż w czasie po latach 90. Tym razem wracamy do roku 1996 – czasów, w których rządzili Quake, Lara Croft i Duke Nukem, a wszystkie te gry razem wzięte i tak rozstawiał po kątach Mario.

Doomni trzydziestolatkowie - 10 najlepszych gier 1993 roku
Doomni trzydziestolatkowie - 10 najlepszych gier 1993 roku

Trzydzieści lat temu powstały tytuły, które albo wychodzą do dziś w odświeżonej wersji i nadal robią duże wrażenie, albo przywołują same miłe wspomnienia. Oto dziesięć jednych z najlepszych gier, które mają już trzydziestkę na karku.

Otwarcie Wrót Baldura i Valve na tronie - 10 najlepszych gier 1998 roku
Otwarcie Wrót Baldura i Valve na tronie - 10 najlepszych gier 1998 roku

W co jeszcze grało się w roku wydania pierwszej części Baldur’s Gate? Jak pisali o nich recenzenci w ówczesnych czasopismach o grach? Oto kolejna podróż do złotej ery gier w latach 90. – tym razem roku 1998.